Čo keby ste mali najkvalitnejší produktový rad alebo najchutnejšie položky ponuky a nikto ich nekúpil? Čo keby bol váš zákaznícky servis taký vynikajúci, že by sa mohol hanbiť päťhviezdičkový hotel, ale nikto nemal šancu to zažiť? Čo keby ste začali vynikajúci obchod a nikto o tom nevedel?
Založenie úžasného podnikania je iba prvým krokom. Prilákanie zákazníkov si vyžaduje marketing. Aj keď mnoho malých firiem verí, že marketing je podobný reklame, v skutočnosti je oveľa širší. Marketing pokrýva celý proces dodávania produktu alebo služby zákazníkovi: od výberu výrobkov, ktoré sa majú predávať a kde ich predávať, až po spôsob ich stanovenia ceny a propagácie.
„Propagačný“ aspekt marketingu šíri slovo o vašej firme na najzákladnejšej úrovni. To je však iba začiatok. Marketing plní týchto päť kľúčových funkcií:
- Marketing informuje
Ak chcete prilákať zákazníkov na preplnenom trhu, vaša cieľová skupina musí vedieť, prečo by si mali zvoliť vašu firmu pred niekým iným. Tu prichádza marketing s cieľom informovať súčasných a potenciálnych zákazníkov o vašej firme a o tom, ako slúži potrebám, ktoré majú.
Obsah na vašom webe, ktorý komunikuje s poslaním vašej firmy, videá s ukážkami produktov, ktoré uverejňujete, fotografie, ktoré zobrazujete, ktoré presne ukazujú, ako vyzerajú vaše produkty – prvky ako sú tieto, umožňujú potenciálnym zákazníkom vedieť, kto ste a čo vás robí jedinečným.
- Marketing sa zaoberá
Je to jedna vec, ktorá ponúka vynikajúcu osobnú skúsenosť alebo ľahkú cestu online nakupovaním. Marketing však udrží vaše podnikanie v mysliach ľudí po skončení transakcie – a skôr, ako vás budú znova potrebovať.
Ak chcete z zákazníkov, ktorí sa s prvou spoločnosťou stali prvými, stať celoživotnými fanúšikmi, ktorí budú podporovať vaše podnikanie, musíte nadviazať a budovať vzťahy s ľuďmi, ktorí s vašou firmou komunikovali. Posielanie následných e-mailov s následným nákupom, odpovedanie zákazníkom na Twitteri a Facebooku a rozposielanie pohľadníc so špeciálnymi ponukami alebo informáciami o nových službách predstavuje len niekoľko spôsobov, ako vám marketing môže pomôcť zostať v kontakte s cieľovým publikom.
- Marketing buduje povesť
Ako vlastník firmy alebo začínajúci podnikateľ pravdepodobne už rozumiete, aká dôležitá je vaša povesť pre váš úspech. Skutočne to môže byť rozhodujúcim faktorom v tom, či sa spotrebiteľ rozhodne osloviť vás alebo jedného z vašich konkurentov. Pretože marketing šíri slovo o vašej firme, je to hlavný faktor v reputácii vašej firmy. Silný a profesionálny marketing naznačuje, že ste seriózna firma. Spojenie je nepopierateľné.
Či už ide o dobre navrhnutú e-mailovú kampaň, vysokokvalitné obrázky vo všetkých vašich marketingových materiáloch alebo o pútavú kópiu webových stránok, ktorá odráža váš jedinečný hlas značky, marketing vám môže pomôcť pri získavaní dôveryhodnosti, budovaní dôvery a vzbudzovaní dobrej vôle vo vašej spoločnosti.
- Marketing sa predáva
Je to jednoduchá logika – predaj nemôžete uskutočniť, ak nikto nevie o vašich produktoch alebo službách. A keď si založíte obchod vo svojom okolí, môže to viesť k nejakému podnikaniu, marketing rozširuje váš dosah a upozorňuje na to, čo predávate, aby si ho ľudia mohli kúpiť.
E-maily predstavujúce nové vydania, príspevky sociálnych médií, ktoré upozorňujú zákazníkov na blížiaci sa predaj, a zoznamy obchodných spoločností online, ktoré miestnym spotrebiteľom pomáhajú nájsť vás, je niekoľko príkladov, ako môžete pomocou marketingu vybudovať druh povedomia, ktorý generuje príjmy.
- Marketing rozvíja podniky
Táto funkcia marketingu je čiastočne vyvrcholením prvých štyroch. Strategický marketing často vedie k rastu vášho podnikania. Ak úspešne vzdelávate zákazníkov, udržiavate ich zapojení, vytvárate silnú povesť v ich mysliach a inteligentne ich predávate, vaša firma bude s najväčšou pravdepodobnosťou dobre fungovať. Okrem toho väčšina (ak nie všetky) podniky prosperujú pri získavaní nových zákazníkov. Marketing je to, ako priťahujete týchto zákazníkov na prvom mieste.